Vanskelige morgener

10. juni 2010

Alder:
8 mdr.

Vanskelige morgener

Hej Helen

Vores datter der nu næsten er 8 mdr. har langt om længe fået smag for mælk på flaske.

Men vi har stadigt meget vanskeligt ved at få hende til at spise om morgenen og det eneste hun vil have er mælk. Vi er lidt i vildrede. Lige nu har vi besluttet helt at droppe at tilbyde hende grød / rugbrødshapsere / grøntsagsmos om morgenen (alt er prøvet - intet virker). Det eneste hun vil have er noget hun selv kan sidde med - men det er jo stadigt begrænsede mængder hun kan indtage på den måde. Derfor vores bekymring.

Vi har overvejet at tilbyde hende en flaske mælk lige når hun vågner ligegyldigt om den er fem og hun kan sove videre eller om hun vågner kl. seks og er klar til at stå op. Men jeg mindes at du altid anbefaler grød / mos først og så mælk bagefter for at bevare appetitten. Men jeg tænker på om hun har så meget brug for mælken at hun ikke vil tage det andet. Hvad tænker du?

Hendes dag ser ud som følgende:

Vågner nogle dage kl. 5 - får en flaske og sover lidt videre. Andre dage sover hun til 5.30 / 6. Så er vi stået op og har tilbudt hende alverdens ting uden succes.

8.30 mælk ...

Annonce

... på flaske ca. 150 ml.

9.00 sover

11 / 11.30 en god portion grøntsagsmos med kød.
Nogle dage rugbrødshapsere med leverpostej. Hun er rigtig god til at tygge. Evt. frugt dessert eller noget knækbrød / rugbrødsstave at sidde med selv.

13.15 en flaske mæl ca 150 ml. evt frugt.

1330 sover

16.00 Her har vi forøsgt at tilbyde hende frugt og nogle gange grød. Hun er ikke altid intereeseret i det, men vil meget gerne have en flaske mælk, så det er vi begyndt at give hende selv om vi havde skåret denne amning væk.

1800 Spiser som til frokost. Er glad for selv at sidde med ting hun kan bide af / tygge. Spiser varieret men gerne mad på glas.

1900 en flaske ca 150 ml. Som regel ammer jeg hende efterfølgende til hun falder i søvn.

Natten varierer rigtig meget. Nogle dage vågner hun til midnat hvor jeg ammer hende. Andre dage vågner hun først kl. 2 / 3 hvor jeg ammer hende.

Det er som om nu hvor vi er gået fra amning til flaske at mælken er blevet mere vigtig for hende igen, hvilket jo bekymrer os lidt da det jo er den forkerte vej at gå. Hvad tænker du om hendes rytme?

Venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to